بنا به گزارش سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

پخش سریال عصر پاییزی کاری مشترک از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شبکه یک سیما از ساعت 15/22 مورخ 28 دی ماه از شبکه اول سیما آغاز شده است.  

سریال عصر پاییزی

این مجموعه تلاش دارد تا در قالب طنز به موضوعاتی مانند کارآفرینی ، اخلاق حرفه ای ، ترویج فرهنگ کار ، مهارت آموزی ، مشاغل خانگی ، تعاون، قوانین و مقررات حوزه کسب و کار ، تشکلهای کارگری و کارفرمایی ، بازرسی کار ، و ایمنی و بهداشت محیط های کار بپردازد. در همین رابطه  نیز تاکید بر تلاش ، پیگیری و خلاقیت فردی بر موفقیت افراد و نیز تشویق نیروهای فعال و خلاق به سمت تولیدات برتر داخلی می باشد .

خلاصه داستان مجموعه ی عصر پاییزی  روایتگر  فردی به نام رفیع قاسمی ، کارشناس ارشد مکانیک است او که جوان هدفمندی است . از کارش که چندان تناسبی با تخصص او ندارد ، ناراضی است . او بعد از ازدواج مجدد پدرش و به طبع این ازدواج باز شدن پای فرزندان نامادری و اقوام عجیب و غریب او به خانه شان تصمیم می گیرد مستقل از پدر و نوعروسش زندگی کند .برای بازگویی درخواست وام به کارخانه ی محل کارش مراجعه می کند . همزمان با ورود او کارگران کارخانه بابت تاخیر در پرداخت حقوقشان به اعتراض ، دست از کار کشیده و در محوطه ی کارخانه تجمع کرده اند. طی سلسله اتفاقاتی رفیع ناخواسته و در برابر سوء تفاهمی عامل این اعتراض جمعی و قهرمان کارگران قلمداد می شود و با پیدا شدن سر و کله خبرنگارها ، تصویر و خبر او تیتر اول چند روزنامه می شود . اگر چه این بدبیاری به اخراج او از کارو خانه نشینی منتهی می شود اما همین اتفاق بانی آشنایی رفیع با دختر خبرنگاری به نام لیلا می شود و به ماجرای عاطفی پر رنگی میان آن دو می انجامد . رفیع موفق می شود علیرغم اخراج  از کارخانه از طریق وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی(هیئت تشخیص حل اختلاف) حقوقش را مطالبه و پیگیری کند . رفیع در پی آشنایی با جوان فرصت طلبی به نام محسن مدتی در آموزشگاه کنکور او مشغول بکار می شود .اما رفیع خجالتی که عمرش را در کنج خانه و در پی تحقیقات فنی و تخصصی اش سپری کرده چندان در تدریس موفق نیست و باز هم در پی غائله و سوءتفاهمی که انگار بخش ناگزیری از سرنوشت او شده ، بیکار می شود .رفیع به دعوت محسن مدتی به مشاغل کاذب و پرسود روی می آورد اما خیلی زود متوجه می شود که آدم این قبیل کارها نیست و اعتقادی به مدرک گرایی و کلاس کنکور ندارد ، جهت راه اندازی یک طرح کارآفرینی ، بر روی پروژه پایان نامه اش ( طراحی گیربکس دنده اتومات و راه اندازی خط تولیدی ملی ) کار کند . در این راه محسن را هم که فارغ التحصیل رشته برق است با خود همراه می کند . رفیع و محسن با دردسر بسیار پرایدی خریداری می کنند و کار به روی قطعه ی نمونه را آغاز می کنند . در زمان ارائه نمونه ی کار به کارخانه ی خودرو سازی که در گذشته برای حمایت از پروژه آنها اعلام آمادگی کرده ، با تغییر مدیریت کارخانه تمام نقشه هایشان را نقش بر آب می بینند . با بروز این مانع بزرگ شکافی میان محسن و رفیع شکل می گیرد . اما رفیع که دیگر در انجام کار بزرگی که در سر دارد مصمم است درنگ را جایز ندانسته دل به راههای نرفته می سپارد . محسن هم بار دیگر در میانه ی این مسیر به او می پیوندد . مسیری که در انتها به بلوغ فکری و رشد شخصی آن دو می انجامد . اگر چه در این مسیر موانعی بزرگتر و وقایع عجیبی را از سر می گذرانند اما در آخر موفق به دریافت وامی از بانک برای تشکیل تعاونی و تولید صد نمونه گیربکس و تزریق قطعات جدید به بازار و در نهایت جلب حمایت کارخانه خودروسازی می شوند .

بنابر این گزارش،در عصر پاییزی بازیگرانی چون نسرین مقانلو، علی عمرانی، کورش تهامی، مهتاج نجومی، بهنوش بختیاری، سپیده خداوردی و علیرضا خمسه، ایفای نقش ‌کرده اند. امیرحسین صدیق، علی سلیمانی، سینا رازانی، رویا میرعلمی، رضا آهادی، شهرزاد عبدالمجید، سعید پیردوست و مرحوم رامین نعمتی، از دیگر بازیگران عصر پاییزی هستند.

همچنین، سرپرست گروه نویسندگان عصر آن علی میرمیرانی است و تدوین کار نیز توسط سیامک مهماندوست در حال انجام است . همچنین بهزاد عبدی در حال ساخت موسیقی مجموعه است.

گفتنی است، سایر عوامل این مجموعه عبارتند از: جمال شیرمحمدی: تهیه کننده، اصغر نعیمی: کارگردان، منصور وثوقی: سرپرست گروه کارگردانی و برنامه‌ریز، آزاده محسنی و سمانه نامدار: نویسنده، احمد حسینی: دستیار اول کارگردان، بیتا ارسطویی: منشی صحنه، سیروس عبدلی: مدیر تصویربرداری، هادی معنوی: مدیر تصویربرداری، ناصر نصیری: مدیر تولید و ایمان امیدواری: طراح گریم و مریم رحمانی: طراح لباس.