برنامه زنده باد زندگی که با تهیه کنندگی و اجرای قدرتمندانه آقای محمد جعفر خسروی پخش می شود، دیشب یا بهتر بگویم بامداد روز دوشنبه 20/3/92 میهمانان عزیزی داشت. خانم طاهره جوان که در یک حادثه  دچار سوختگی 90 درصدی شده بود، به اتفاق شوهرش که او نیز در یک حادثه ی دیگر دچار 75 درصد سوختگی شده بود، در این برنامه حضور داشتند.

خانم طاهره جوان پس از حادثه ی شدیدی که داشتند با همت بلندشان کارگاه خیاطی خود را تا سرحد کارآفرین نمونه شدن توسعه داد، او نه تنها در کار و مدیریت قابل الگو برداری است بلکه به لحاظ ویژگی های شخصیتی نیز یک انسان خود ساخته و مومن به خداست که در عین مشکلات و سختی ها می داند و می آموزاند که چگونه باید خوب زندگی کرد.

آقای محمد جعفر خسروی در مقدمه ی بحث با میهمان ها، آرزو کرد روزی بشود که مسئولان و متخصصان در این برنامه حاضر شوند و از حوادث ناشی از کار و مسائل و حواشی آن بگویند. به راستی چرا جز مدت کوتاهی که پیام های انیمیشن خوبی در زمینه ی ایمنی شغلی در سیما پخش شد، دیگر نه شاهد کارهای چندرسانه ای بودیم و نه شاهد حضور مسئولان و متخصصان این حوزه ی مهم، ای کاش اینک که خود آقای خسروی که تهیه کنندگی برنامه زنده باد زندگی را نیز برعهده دارد، دعوت کرده اند،‌ مسئولان و متولیان بازرسی کار و کارشناسان و متخصصان ایمنی شغلی این دعوت را اجابت کنند و در این برنامه و برنامه های مشابه حضور فعال و موثر داشته باشند.

با توجه به اهمیت استفاده از رسانه ها در تغییر فرهنگ، همچنین اهمیت فرهنگسازی در ارتقای ایمنی به نظر می رسد که متولیان ایمنی شغلی نیز باید به مانند متولیان ایمنی جاده ای، در این عرصه به شناخت، ایجاد ظرفیت، تعریف هدف و برنامه ریزی فعال، روی آورند.