بسم الله الرحمن الرحیم

 

دیروز طی مراسمی که به مناسبت دهه فجر در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان برگزار گردید، از چند تن از همکاران که امسال به درجه بازنشستگی نائل گردیدند تقدیر بعمل آمد و در پایان همین مراسم لوح تقدیری که به جهت کسب مقام بازرس کار منتخب کشوری سال 91 از وزارت متبوع ارسال گردیده بود، در حضور آقایان مهندس صادقی مدیرکل استان گیلان و مهندس باقری نژاد، رییس اداره بازرسی کار به اینجانب اهدا شد.

با توجه به جایزه ی میلیونی وزارتخانه برای مسابقات مشابه در بخش روابط کار، حدس می زدم جایزه ای در همین حدود برای این طرح پیش بینی شده باشد، لیکن عدم تخصیص هیچ جایزه ی نقدی یا غیرنقدی (به جز همان لوح تقدیر) از سوی وزارت متبوع، آن هم پس از یکسال از مشخص شدن نتیجه ی آن، بیش از این که موجب دلخوری شخصی ام شود، موجب سرخوردگی تمام بازرسان کار گردید. به راستی در چه زمانی کارشناسان بازرس کار نیز جایگاهی نه برتر! که هم ارز کارشناسان روابط کار و اشتغال خواهند یافت؟! به راستی چه زمانی به مقوله بازرسی کار و شخصیت بازرسان کار و نیازهای شغلی و شخصی ایشان نیز توجه خواهد شد؟!‌

 به امید روزی که حفظ جان و صیانت از سلامتی و حقوق کارگران و کارفرمایان در وزارتخانه ای که متولی کارگر و کارفرما و تنظیم روابط ایشان است بیشتر مورد توجه قرار گیرد، روزی که این اهتمام از خط مشی و شعارهای وزارت کار عیان باشد و روزی که تقویت شغلی، مادی و معنوی بازرسی کار به عنوان ناظر عالیه بر اجرای قانون کار و صیانت از جان و مال کارگران و کارفرمایان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.